personal trainer oulu mikko niiranen triathlon tanja ylisirniö

Kultaiset onnittelut tuoreelle triathlonin suomenmestarille, Tanja Ylisirniölle. Tanja nappasi Lahden triathlonin täysmatkalta kultaista jalometallia kaulaan lauantaina 6.8. MyPT onnittelee.

Tanja on ollut tammikuusta asti Mikon fysiikkavalmennuksessa, koska koki, että kestävyysurheilussakin suunnitelmallinen sekä monipuolinen treenaaminen tuottaa parasta tulosta.

Harjoittelun ohjelmoinnissa huomioitiin alussa rakenteellista tasapainoa, eli erityisesti heikkojen lihasryhmien vahvistamista, puolierojen pienentämistä sekä heikkojen lenkkien eliminoimista. Myös lavanhallintaan, liikkuvuuteen ja keskivartalon timanttiseen tukeen panostettiin alusta lähtien. Lihaskunnon pohjat oli laitettava kuntoon, jotta harjoittelussa ei tulisi rasitusvammoja/loukkaantumisia, ja jotta seuraavilla treenijaksoilla treenaaminen tuottaisi parasta mahdollista tulosta.

Lihaskuntoharjoittelun ohjelmoinnissa edettiin rakenteellisen jakson jälkeen 6-8 viikon jaksoissa niin perusvoiman, maksimi- ja räjähtävän voiman kanssa pelaillen.

Tanjan fiilikset fysiikkapuolen treeneistä olivat vakuuttavat:

Kolmen kuukauden aikana syntyneistä tuloksista en voi olla muuta kuin ylpeä! Tästä kiitos kuuluu Mikolle:) Vaikka itse olin aika laiska toisinaan raportoimaan kuulumisia tai treenien etenemisiä, niin Mikko muisti tasaisin väliajoin tiedustella, oliko kaikki ok ja etenikö treenit hyvin. Saliohjelmaa päiviteltiin ja tehotreenit toivat mukavaa vaihtelua normaaliin saliohjelmaan sekä antoivat hyvää tietämystä tehokeinojen käyttämisestä. Toisinaan tuntui, ettei treeni oikein luistanut, jolloin Mikolta sai vinkkejä ja uusia ohjeita treenin toteuttamiseen.  Työtä lopullisiin tavoitteisiin pääsemiseksi on vielä tehtävä, mutta 3 kk aikana tapahtunut edistys niitä kohti on ollut mieletöntä huomata, enkä olisi kyllä uskonut, että näin lyhyessä ajassa voisi saada niin paljon aikaiseksi.

1. ”enemmän jerkkua reisissä” -> taloudellisuus, lihasten käskytys, voimakestävyys paremmalla tasolla kuin koskaan.
2. ”lavanhallinta/lapojen yläkropan liikkuvuus huomattavasti paremmalla tasolla, mikä helpotti uintia.”
3. ”monipuolinen ja kattava harjoittelu sekä heikkouksiin huomion kiinnittäminen tuo tulosta”.

LOISTAVAA DUUNIA, SUOMENMESTARI TANJA! :)

Trainer4You -kuntosalivalmentaja
Trainer4You Personal Trainer
Trainer4You -ravintovalmentaja

Yhteistyössä